fredag 17 september 2010

10 snabba med Hawjin och Binyat!


1. Vad gör ni när ni kommer hem från skolan?
Om det inte är plugg så pluggar jag, säger Hawjin men tillägger snabbt annars kollar jag ju såklart på bloggen. Benne vilar en stund när han kommer hem, sen blir det fotbollsträning eller plugg.

2. Har ni några dolda talanger?
Jag kan allt om pitbulls säger Hawjin stolt! Han har en liten valp som heter Adri. Benne har ingen aning, men han säger att han är bra på fotboll.

3. Har ni något favorit-teveprogram?
Hawjin är snabb: Family Guy och ett program på Animal planet om en pitbullanstalt. Benne gillar däremot Two½ men bäst!

4. Har ni något bra boktips?
"Felix gatubarnet" är jättebra, det händer så mycket och man ser verkligen hur ett gatubarnet lever, uttrycker Hawjin. Flyga drake, tycker Benne, det är så mycket detaljer och förklarar olika scener i krig.

5. Vilken var den senaste konserten eller bion ni var på?
Den senaste konserten var nog Lazee här i Linköping, ljudet var lite högt men det kanske berodde på att jag stod vid högtalaren säger Hawjin med ett stort smajl. Benne var i Stockholm och såg Chris Brown, för ett tag sedan, det var skitkul faktiskt!

6. Vilket drömresmål har ni?
Hawjin vill åka till Texas eller Houston i USA: Texas för att de har många pitbullkennels, Houston för att de har världens största djurpolis! Benne är mer sugen på Barcelona, där han såklart vill kolla in en fotbollsmatch med Barca!

7. Vad har ni för planer efter gymnasiet och studenten?
Jag ska nog plugga upp mina betyg, jobba ihop pengar hos min bror (två olika gatukök) och sen plugga till revisor på universitetet! Jag hade velat göra lumpen men det får jag inte... säger Hawjin med en suck. Benne ska nog jobba ett eller två år och sen plugga vidare men jag har ingen aning om vad jag vill bli!

8. Vad ser ni er själva om tio år?
Båda killarna har en klar plan över hur livet ser ut om 10 år: när jag är 28 år har jag två hundar, en förlovad tjej och kanske ett barn, och vi bor i ett radhus. Benne instämmer: jag är gift, har två barn (pojkar) och är en egen företagare samtidigt som jag spelar fotboll på halvtid.

9. Vad är det bästa med TBS?
Hawjin: fin miljö! Benne: det är en fräsch skola med underbara elever!

10. Till sist, nämn en gång då ni gjorde bort er!
De klurar länge, Benne säger att han inte kommer på någonting, men Hawjin har motsatt problem, han försöker välja bland alla de gånger han gjort bort sig! Till slut bestämmer han sig: en gång satt jag på bussen med min fd pitbull, hade jag inte haft någon hundmat hemma och därför matat honom med kyckling och ris. Grejen var den att han blev dålig i magen och fes hela tiden! Alla på bussen trodde det var jag! Benne kommer också på en pinsam händelse till slut: jag var hos tandläkaren när jag var 11 år för att dra ut en tand, jag var skiträdd och det gjorde så ont att jag sparkade till henne så att hon ramlade av stolen!
Skribent och fotograf: Lina Szymanska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar