onsdag 6 oktober 2010

10 snabba med vår kurator Daniel!


1. Vad gör du när du kommer hem från jobbet?
LAGAR MAT svarar Daniel bestämt, gärna "köttbaserad" sådan. Under sommaren och större delar av året grillar han gärna så fort tillfälle ges!

2. Har du någon dold talang?
Även här kommer ett rappt svar: Jag kan hjula. Detta bevisades för övrigt i Örebro i juni (TBS-kampen), för det var väl ingen som missade Daniels insats i cheerleading-momentet?!

3. Har du något favorit-teveprogram?
Nä, jag ser inte på tv! Även efter två och tre försök att  få fram ett exempel på ett teveprogram som Daniel gillar så är det blankt nej. Jag avskyr populärkultur avslutar han!

4. Har du något bra boktips?
Ja Luke Rheinharts "Tärningsspelaren", den handlar om en kille som styr sitt liv genom att spela tärning om varje beslut han ska ta.

5. Vilken var den senaste konserten eller bion du var på?
Entombed i Linköping, svarar Daniel. Ett bra band som tyvärr spelade på ett skitställe. Vi diskuterar vidare om detta "skitställe", vilket inte behövs framhävas mer ingående här på bloggen :-)

6. Vilket drömresmål har du?
Oj! Första frågan som Daniel verkligen behöver tänka efter för att svara på! Sydafrika, säger han till slut. Jag gillar djur och skulle gärna vilja skjuta dem!

7. Vilket program pluggade du på gymnasiet?
Samhällsvetenskapliga programmet på Katedral, en kanontid i livet!

8. Vad ser du dig själv om tio år?
Även här grubblar Daniel på... Då är jag nog en PLAYER, det vill säga ekonomiskt oberoende och ägnar all min tid till mina intressen jakt och fiske!

9. Vad är det bästa med TBS?
All personal! De är så trevliga, omtänksamma och roliga, tillägger han med ett uns mjukhet i rösten.

10. Till sist, nämn en gång då du gjorde bort dig!
Jag har aldrig gjort bort mig, jag blir bara feltolkad säger Daniel med ett leende. Förresten så är det bara svaga människor som gör bort sig, skämtar han vidare :-)

Skribent och fotograf: Lina Szymanska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar