tisdag 7 september 2010

10 snabba med Noor och Katrin i BP10a!


1. Vad gör ni när ni kommer hem från skolan?
Sitter vid datorn! säger Katrin snabbt. Noor tillägger att hon också fikar, umgås med kompisar och pluggar.

2. Har ni några dolda talanger?
Båda tjejerna tvekar ett tag, och Katrin kan inte komma på något. Noor tycker dock att de har en talang -att äta mat :-)

3. Har ni något favorit-teveprogram?
Ojojoj! Katrin börjar: How I met your mother, Simpsons, Familyguy, the Hills, Jersey shore, Scrubs... Noor instämmer, och båda påpekar att det finns många fler program att tillägga!

4. Har ni något bra boktips?
Liza Marklunds En plats i solen säger Noor. Den har en bra handling där rika svenskar åker ner till Spanien och råkar ut för gas-inbrott etc. Bra detaljer helt enkelt!

5. Vilken var den senaste konserten eller bion ni var på?
Katrin var nyss på filmen Inception med Leonardo Di Caprio, jag fattade ingenting säger hon! Den senaste filmen Noor var på var Twilight Eclipse, det var den roligaste av dem hittills, mycket humor!

6. Vilket drömresmål har ni?
Miami säger Katrin direkt, eller i alla fall USA. Noor har dock andra planer: jag har alltid velat åka till Dubai, de verkar så framåt! Pappa har varit där och har berättat om resan, vi är ljusår efter i utvecklingen om man jämför med oss här!

7. Vad har ni för planer efter gymnasiet och studenten?
Jag har inte tänkt på det, vi går ju bara i ettan säger Katrin. Jag vill antingen resa och jobba utomlands eller plugga vidare direkt till advokat eller någonting, berättar Noor. Katrin tilägger att hon också gärna vill "se världen", resa till Frankrike och Disneyland eller något.

8. Vad ser ni er själva om tio år?
Katrin utropar: familj - barn - allt! medan Noor även har detaljerna utstakade: jag har två söner, en man som spelar fotboll och själv är jag en framgångsrik advokat!

9. Vad är det bästa med TBS?
Noor tycker att man får mycket hjälp här, både på coachtiden men också på lektionerna. Och alla lärare hälsar först på en! Det är trevligt och en stor skillnad mot andra skolor! Katrin menar också att lärarna är snällare än vad jag trodde, (tydligen inger dresscoden/kostymen respekt och skrämmer ettorna lite grann) De är inte tjuriga alls, man blir glad här!

10. Till sist, nämn en gång då ni gjorde bort er!
Båda tjejerna gapskrattar och fnissar sedan lite finurligt ska vi..? Katrin tycker att de måste tänka efter och säger: jag skämmer ju alltid ut mig! Vi brukar snacka om folk och helt plötsligt så står de där! Det hände oss tre gånger igår! De tillägger att de inte snackar inte elakt om andra, men att de talar om dem (ex hon går i den klassen etc). Jag har ju snubblat på stan också skrattar Katrin. Ja det gjorde jag också säger Noor. Men en gång på Kreta, då jag hade badat och skulle lägga mig på en liggsolstol, så böjde jag mig fram över stolen men tyngden hamnade precis ute på kanten, så stolen flög upp och slog till mig ansiktet! Skitpinsamt när alla tittade på på en :-)

Skribent och fotograf: Lina Szymanska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar