torsdag 11 november 2010

Halv åtta hos oss!

La grande finale och den sista middagsbjudningen ägde då rum igår hemma hos mig tillsammans med Bella! Eftersom Bella fyllde år igår så var det såklart ett festligt födelsedagstema! Allt toppades med söta små glittriga partyparaplyn!


Till förrätt fick vi Bellas specialare, en bruschetta rostad i vitlöks- och chiliolja med en röra av bland annat avocado, äpple, basilika och räkor! (Vi var så uppe i vår bjudning att jag glömde fotografera denna gudomliga maträtt!) Till varmrätt serverades sedermera kycklinglårfiléer inrullade i bacon, ugnsrostad potatis med färsk rosmarin, grillad zucchini samt en dragon- och rosépepparsås!


Efterrätten var ju given - en tårta såklart! Jag gjorde min favorittårta "Snövittårta", marängbottnar med ett lager av hemgjord kola/chokladsås, en massa vispgrädde och riven vit choklad! Kaffe och "Ja må hon leva" joinade tårtan...


En helt underbar matvecka, detta rekommenderar vi ALLA att göra! Så - vilka tar nu över och dokumenterar nästa Halv åtta hos mig-vecka? Är ni elever lika fantasifulla och spontana som vi lärare?! Någon som känner sig utmanad :-) Bjud på en middag och få två/tre tillbaka..!

Skribent och fotograf: Lina Szymanska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar