tisdag 12 oktober 2010

TBS: det här är vi!


Vi är de första eleverna på skolan sedan Thoren Business School öppnades i Linköping. Vi har haft snart 3 fantastiska år med mycket utveckling och inlärning. Vi har fått massvis av underbara vänner och fina minnen. Thorens Business School är en gymnasieskola som vi skulle rekommendera till alla elever som är intresserade av en affärsinriktning. TBS erbjuder inte bara en bra arbetsmiljö, utan även bra lärare samt engagerade elever. Thorens Business School är en bra skola med en otrolig utveckling. Vi ser fram emot att höra mycket gott om TBS i framtiden!

Jag tycker att årskurs 3 är det bästa på skolan, elever som jag trivs och har kul med. Mina framtidsplaner ser väldigt ljusa ut, jag vill arbeta som bilförsäljare i framtiden. Jag tycker att Thoren Business School erbjuder eleven en mer bättre kontakt med arbetslivet genom långa praktik perioder, vilket är väldigt bra. Man blir även bemött med respekt utav lärare och elever. Jag hoppas att TBS kommer utmärka sig lite mer som ett affärsgymnasium. / Albin år 3
På TBS tycker jag lärarna och eleverna är förstående och trevliga, jag ser fram emot skoldagen, att få träffa mina vänner och andra elever och lärare, vi har en väldigt bra sammanhållning på skolan. Det bästa med TBS är att det är mycket eget ansvar i studierna och otroligt fin arbetsmiljö. Det ser mer ut som en arbetsplats än skola tycker jag. Det som jag förväntar mig av TBS är att få en bra utbildning och läran. Mina framtida planer är att åka till USA efter studenten och jobba ett år, efter det vill jag plugga vidare på universitetet. / Kelly år 2
Det bästa med TBS är att det finns möjlighet till att få ett bra jobb och att plugga vidare. Jag är alltid väldigt pirrig och förväntansfull när jag är på väg till skolan, jag tycker man bemött på ett professionellt sätt och tilltalas med respekt. Thorens skiljer sig mycket från andra gymnasieskolor då vi har mycket mer eget ansvar, vi får öppna ett UF företag i år 2 och vi läser väldigt mycket om att starta eget och affärsutvecklingen i helhet. Efter studenten ska jag plugga vidare på universitetet och utbilda mig till ekonomisk rådgivare, min dröm är att öppna eget i framtiden.  / Rida år 2
Thorens Business School är en gymnasieskola med väldigt fina lokaler och trevliga lärare och elever. Det bästa med TBS är att vi ofta får lägga upp vårt arbete och jobba på datorer, mycket eget ansvar. Jag är morgontrött, men när jag väl vaknat till ser jag fram emot att gå till skolan, jag blir bemött på ett bra sätt av lärarna och eleverna, samtidigt så kan man inte tycka om alla. Thorens utbud är stort, och vi blir förbereda för arbetslivet genom längre praktikperioder. Vi har även casedagar och vårt eget UF-företag som inte många andra skolar kan erbjuda. Efter studenten ska jag ta ett sabbatsår, fundera på vad jag vill göra i framtiden och kanske jobba och åka utomlands. Sedan kommer jag plugga vidare till ekonom och starta eget om allt går bra.  / Gabriel år 2
Eftersom vi är ganska nya på skolan så har vi inte så mycket att säga, men skolan har väldigt fräscha lokaler, man får har sina egna åsikter och vi tycker att lärarna är förstående här på TBS. Anna vill bli läkare och Sara massör efter studierna. De förväntar sig att Thorens Business School ger dem en bra utbildning och behörighet för att söka vidare. Vi ser fram emot skoldagen, det känns bra. Det som skiljer TBS från andra gymnasieskolor är coachtiderna, väldigt bra tillfälle att komplettera eller höja sina betyg, det är även mycket eget ansvar. På Thorens Business School satsar man mer på eleverna, det är en skola som tänker på varje enskild individ helt enkelt.  / Anna & Sara år 1

Skribenter: Amina Nilsson-Sköld och Tina Noori
Fotograf: Charlotte Larsson
Fotoredigering: Cassandra Arzouny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar